Dag 1 - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Sophie Woerkum - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Sophie Woerkum - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Juni 2019 | Frankrijk, Alpe d'Huez

Yes, yes, we zijn vertrokken. En aangekomen ook zelfs.

Vannacht om 0.30 uur verzamelden de eerste leerlingen zich met hun hele hebben en houden op de camping. Ook de juffen hadden druk hun best gedaan om de volledige huisraad mee te nemen. Niet veel later kwam de bus. Al snel werd duidelijk dat dit niet ging passen. Na een half uur passen, meten, sjouwen en douwen zat het er in. Een dikke kus, knuffel, I love you, een laatste foto en nog een kusje later waren we reisvaardig.

Onze chauffeuse kende onze pubers als geen ander. De eerste stop was bij de Dunkin Donuts. Niet veel later werd chauffeuse Chrisje omgewisseld voor chauffeur Roland, net zo relaxed. De reis verliep voorspoedig. Al was de laatste etappe lastig. Alsof onze eigen kids achterin zaten, 'Is het nog ver.' 'Hoe lang moeten we nog?'

Net voor 3 uur waren we present op de camping, uitdaging nummer 2. De bus kon de camping niet op en sloot ook nog eens de openbare weg af, of we ff door wilden sjouwen. 30 graden, volle bak zon, 14 uur in de bus. Maar voor de pubers geen centje pijn, verstand op nul en gas geven. De camping zit echt tegen de berg aan. Tussen de start en bocht nummer 21, beter kunnen we (bijna) niet zitten.

We hebben 6 prima plaatsen. Een van de plaatsen hebben we omgedoopt tot palais des Pius X. Onze gezamenlijke plaats waar we kunnen eten, spelletje kunnen doen en waar we onze gaarkeuken hebben gestald. Iedereen ging druk aan de slag met z'n eigen slaaptent. Zodra dat klaar was, was het tijd om te chillen. De pubers namen een duik en wij puften ook even uit in de schaduw.

Daarna was het dinnertime. Courgette-soep-met-een-snufje-te-veel-peper en broodje knakworst. Het smaakte de pubers prima. Na het eten zijn we het dorp ingelopen voor een dikke ijsco, helemaal verdiend. Vanaf daar was er een goed zicht op de berg. Morgen gaan we met de bus naar boven. We zijn zo benieuwd.

Nog even uitwaaien op de camping en zo lekker gaan snurken. We zijn er aan toe!

• 03 Juni 2019 - 19:17

Juf Mirjam:

Wat fijn om te horen dat jullie goed gesetteld zijn! Geniet ervan...
    PS Wat zie ik nu voor in dat winkelkarretje liggen?

• 03 Juni 2019 - 19:35

Mieke En Aloys:

Wat fijn en gezellig dat jullie er zijn. We gaan er een topweek van maken . Wat ons betreft al helemaal geslaagd.

• 04 Juni 2019 - 02:49

Mai Van Den Borne:

Hallo,
    Woensdagmiddag hopen wij rond 13.00 te arriveren bij de Alphen D uzes .

Wij zijn de opa en oma van Sam van den Borne.
    De oma van Lois heeft mij gebeld en wil graag met ons de berg beklimmen. Wij willen dit graag als eerbetoon voor Lois en haar team. Waar kunnen wij het beste afspreken met de oma van Lois ( ze komt naar daar met iemand van Pius x ) en waar kunnen wij Sam zien.
    Hele lieve groetjes Mai an den Borne

• 04 Juni 2019 - 05:22

Nienke:

Hallo lieve mensen! Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Het ziet er heel gezellig uit. We komen het morgen zelf bewonderen. Veel plezier vandaag en zet 'm op bij de eerste kennismaking met de berg.

• 04 Juni 2019 - 05:47

Ell Maillé :

Super gedaan allemaal wel spannend zeg!heel veel succes allemáál!