Dag 2 - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Sophie Woerkum - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Sophie Woerkum - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 Juni 2019 | Frankrijk, Alpe d'Huez

Vanochtend vroeg klonk de wekker om half 7, we halen het volle rendement uit de dag.

Na een kop koffie en een lekker broodje stond de bus klaar voor onze eerste kennismaking met de Alpe.

Vanaf de camping rijden we direct richting bocht 21. We trotseren de eerste haarspeldbocht en de weg gaat serieus naar boven. De eerste reactie van een van de pubers; 'Oow, dat valt best mee.'

Onderweg naar boven vergaapten we ons aan het uitzicht. Alleen hiervoor is de rit naar boven een belevenis, werkelijk waar prachtig!

De eerste spandoeken hangen al in de bochten, reclame van bedrijven en een spandoek van het KWF, doeken met een foto en als we snel rekenen ook spandoeken voor kleine kinderen, daar worden we toch wel stil van.

Eenmaal boven op de berg komt de stoet van big challenge voorbij, hierbij mogen we aanhaken om naar een mooie plek op de berg te wandelen, daar vindt hun motivatie bijeenkomst plaats. Vanuit big challenge doen er 20! teams mee. Wat een mensen massa. Mooie en emotionele verhalen worden er verteld. Het raakt ons maar nog meer onze pubers. Sommige zijn in en in verdrietig, een van de pubers heeft onlangs zijn opa verloren, Maarten Peters zette de eerste tonen in en de tranen stroomden over zijn wangen. De verdrietige pubers worden getroosd door ons, maar nog meer door elkaar. Een van de jongens tikt me aan: 'juf misschien moet je even naar juf Annemiek.' Tijdens het gesnik vraag ik me af waarom we onze pubers dit verdriet aan doen. Waarom verwachten we van hun dat ze hier bij zitten?!? Maar 2 tellen later is het me duidelijk. Dit hoort er bij, wat ze hier in een uur leren, kunnen wij met geen leefstijl les geleerd krijgen.

Na de bijeenkomst hebben we zelf wat foto's gemaakt. Van de groep en van de pubers.

Terug bij het palais des sports hebben we een rondje geshopt, sleutelhangers, vestjes, shirtjes en petten, het is allemaal ingeslagen.

Bij terugkomst onder aan de berg werd de lokale supermarkt geplunderd, na een late lunch hadden de kids vrijaf. Zwemmen, plezier maken en klooien in de rivier. Leuk om te zien hoe de combinaties van leerlingen het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Vanavond stond er een lekkere bbq op het menu, rauwkost, stokbrood, hamburgers en worstjes, echt camping food. De special guest van vanavond was de chauff, zo'n vriendelijk en relaxte man, die hebben we er graag bij. Vreemden worden vrienden, vrienden voor het leven. Helemaal in de gedachtegang van de Alpe d'huzes.

Vanaf 20 uur waren ouders welkom voor onze eigen bezinningsbijeenkomst. We begonnen met een moment dat de pubers iets positiefs over elkaar moesten opschrijven, een wens voor een ander en een gok moesten wagen op het opgehaalde bedrag. De een schud zoiets uit de mouw terwijl de ander echt diep moet graven. Er gingen ballonnen waarop we van rechts naar links het bedrag opschreven. -,666.08

Tachtigduizend zeshonderdzesenzedtig euro!! De champagne klopte open, de pubers klapten, juichten en waren trots op elkaar en op zichzelf.

We toostten en we proostten, wat een team, wat een kanjers.

• 04 Juni 2019 - 19:15

Henk Vrijsen:

geweldig om te lezen.
    Enjoy the ride en geniet van elke minuut.
    Dit vergeet je NOOIT meer
    Chapeau voor iedereen

• 04 Juni 2019 - 20:01

Eric Hoeks:

He kanjers,
    Wat zijn jullie supergoed bezig.
    Dit is een ervaring waar je de rest van je leven plezier van gaat hebben.
    Geniet, ben er voor elkaar en maak er een feestje van!!! Jullie kunnen het!!!

Groetjes, Eric

• 05 Juni 2019 - 04:43

Tonny Huijben:

Petje af voor jullie: leerlingen én begeleiders. Wat een prachtige ervaring! Maak er mooie dagen van, ben er voor elkaar en geniet!

• 05 Juni 2019 - 15:02

Suus:

Mega trots op jullie en wat een beleving! Super mooi voor jullie en de kids....kei hard lachen en dikke tranen! ! That's live, alles hoort erbij en idd dat is niet te onderwijzen! Voor jullie allemaal onwijs veel succes gewenst kanjers!

• 05 Juni 2019 - 15:31

Ellen Vermeer :

Mooi om te volgen. Zet hem
    Op!

• 05 Juni 2019 - 15:31

Joke Hermans:

Nu al een onvergetelijke ervaring, die niemand jullie afpakt!
    Toi, toi, toi